2015. február 25., szerda

Túrófánk eperhabbal

Tavaszi mámor

Elvesztem mikor megláttam.Cserbenhagyott a józan eszem,és elsétáltam vele a kasszához.Merhogy nem is akartam cipőt venni,pláne nem ennyiért.De az a csodás pasztell zöld szín...még szerencse,hogy kényelmes is nemcsak szép:) 

Túrófánk eperhabbal

Már várom a tavaszt.Talán ezért nem tudtam otthagyni a cipőt.És talán ezért gondoltam,hogy az Anikónál látott túrógombóc mellé jó lenne valami könnyed,tavaszias íz.




Túrófánk hozzávalói(20-24 db):

25 dkg túró
2 ek.vaníliás cukor
csipet só
4 dkg finomliszt
késhegynyi sütőpor
reszelt citromhéj
olaj a sütéshez,porcukor a szóráshoz

A hozzávalókat összegyúrom,kis,diónyi gombócokat formázok.Olajat hevítek,annyit,hogy ellepje a kis gombócokat.Több adagban sütöm,kiszedve itatóspapírra szedem őket.Figyelni kell,gyorsan sülnek.
Megszórom kevés porcukorral és epres tejszínhabbal tálalom.

Eperhab hozzávalói:

2 dl habtejszín pici cukorral kemény habbá verve
2 dl fagysztott epervelő 

A kissé fagyos eperkrémet villával szétnyomkodom és óvatosan a felvert tejszínbe keverem.Ezzel a szép színű, ízes,hideg habbal tálalom a túrófánkot.

Az eredeti recept dupla mennyiséget íra fánkból,és nem is hiszem,hogy bárhol megmaradna,de ebéd után,desszertnek ez a mennyiség is elég 4-6 főnek.


Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Légyszíves kérjed írásos beleegyezésem amennyiben az oldalon lévő írásokat,képeket használni szeretnéd.