2015. szeptember 4., péntek

Grillezett cukkini olajban eltéve

Megint elmúlt egy nyár


Bár próbál vigasztalni néhány kókadt napsugár,nekem mégis nehéz a szívem.Az elviselhetetlen nagy melegek nem hiányoznak,de a sok közös program, az együtt megélt felejthetetlen pillanatok igen.
Ma két hónap után végre ráérősen tudtam bevásárolni és még a dekorációs boltba is bementem nézegetni.Egy ötévessel ez nemigen ment a nyáron.Mégis hiányzik a csicsergése,ami akkor jutott el igazán a tudatomig,mikor hazajövet az autó az ovi felé vette az irányt.Lassítottam a kerítésnél,épp látótávolságban volt.Egy biciklin száguldozott,göndör fürtjeit lobogtatta a szél.Ő annyira önfeledten játszott,hogy szerencsére nem vett észre,így figyelhettem egy kis ideig.Utolérte a barátnője,diskuráltak,hova bújjanak egy másik pajtásuk elől.
Nagyon várta már az ovikezdést és láthatóan felhőtlenül jól érzi magát.És ez így van jól,így kerek a világ.




Grillezett cukkini olajban eltéve


Idén nekem nem bújtak ki a cukkinimagok,de annyi pici,zsenge cukkinit kapok,hogy győzöm felhasználni.
Készítettem már belőle chipset és szinte minden zöldséges ételbe kerül belőle.Többször raktam üvegekbe is grillezve,melyek  nagyon jó szolgálatot tettek a forró nyári napokon.
Nemcsak cukkinit,padlizsánt is lehet így elrakni,csak azt meg kell tisztítani a héjától.Néhány hétig elállnak a hűtőben,hogy aztán idő-vagy kedvhiányos napokon pirított kenyéren vagy kifőtt tésztába keverve végezzék.




Hozzávalók(2 kis üveg/2x2 adag):

4-5 db arasznyi hosszú,zsenge cukkini
2 gerezd fokhagyma
friss fűszernövények:kakukkfű,oregano,menta
kb. 5 dl olívaolaj

A cukkiniket megmosom,úgy 3 mm vastag karikákra vágom.Serpenyőben kevés olajon mindkét oldalukat megpirítom.Üvegekbe rakosgatom,megszórom valamilyen friss fűszernövénnyel,beleteszek egy-egy gerezd fokhagymát és felöntöm annyi olívaolajjal,hogy ellepje őket.
Felhasználásig hűtőbe teszem.A visszamaradt olaj  más zöldségek pirításához,salátaöntetként használható.

3 megjegyzés:

Gabriella írta...

Rég hallottam rólad, és ahogy látom, rég hoztál új bejegyzést, új receptet is... Az elmúlt 1-2 évben én is sokkal ritkábban vagyok a blogomon új recepttel, aminek sok oka van/volt. Először a testvérem betegsége, hónapokig tartó kórházba járás/látogatás, és végül elveszítettük örökre. :( Az idén viszont óriási boldogság érte a családot, megszületett a második kisfiam, most Ő köti le a napjaimat (és az éjszakáimat is:). De ma eszembe jutottál, mert nagyon szeretem a receptjeid előtti írásaidait, hogy mik történtek Veletek... Bízom benne, hogy jól vagy/vagytok és csak amiatt nem vagy jelen a blogodon, mert nagyon elfoglalt vagy.
Üdv.:
Gabi

Vicuska írta...

Én is hiányolom a bejegyzéseidet!!!!

Milena írta...

Köszönöm szépen! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Légyszíves kérjed írásos beleegyezésem amennyiben az oldalon lévő írásokat,képeket használni szeretnéd.