2011. június 20., hétfő

Zöldséges tészta bazsalikommal

Igazán testhezálló

Már négy hónapja,hogy az én kis pöttöm lánykám elkezdett ismerkedni a különböző ízekkel,ételekkel.Eleinte szigorúan betartottam a védőnő és a doktor néni tanácsait.Amit biztos forrásból be tudtam szerezni azokból én készítettem főzeléket.Az elején a burgonya,cékla,sárgarépa triumvirátus tarolt.Majd közbeiktattam néha üveges bébiételt.Ugyan azt gondolom,hogy nincs annál finomabb amit magam készítek el,amibe belefőzöm a szeretetemet is.Csakhogy olyan élelmiszerből semmiképp nem akartam neki adni,amiben nem vagyok teljesen biztos,hogy nincs agyonvegyszerezve.S azért az általam vásárolt bébiételek megbízhatóak.Gyümölcsöket pedig csak így készen mertem neki jó ideig adni.
Ilyen szemponból  pont jókor jött a tavasz,s vele a friss zöldségek,gyümölcsök.Most már hozzá tudunk jutni ismerősöktől cukkinihez,újkrumplihoz,friss borsó,répa pedig már nekünk is van.Úgyhogy semmi akadálya,hogy  finom,változatos,saját készítésű ebédekkel kényeztessem családunk legkisebb tagját is.
Nemrég a Nestlé oldalán találtam egy receptverseny kiírást.Gondolkodnom nem azon kellett,hogy mit készítsek,inkább csak azon,hogy melyiket küldjem be az egyre változatosabb ételek közül.
A következő receptért elnézést kérek minden kedves fogakkal rendelkező olvasómtól.Mivel azonban babaételeket is minden nap főzök talán elnézhető nekem,hogy ebből is közzéteszek egy-egy kedvencet.S igazából ugyanezen alapanyagokból(plusz némi fokhagymával) nekünk is szoktam ebédet készíteni.

Zöldséges tészta bazsalikommal
(7-8 hónapos kortól)

Tudatosan próbálom megszerettetni a kicsi lánnyal a különböző fűszernövényeket.Hisz a saját ételeinkbe is gyakran teszek a fűszerágyásban termő illatos levelekből.Mert azt gondolom nemcsak egészségesek,de így kevesebb sóval is finom,ízletes ételeket tudok készíteni. Eddig a petrezselyem és a bazsalikom is jó választásnak bizonyult a babaételekben.




Hozzávalók:

10-12 szál spagetti
1 kisebb zsenge cukkini
0,5 dl sűrűbb,átpasszírozott paradicsomlé
4-5 levél bazsalikom
pici csipet só

A babaételes kislábosban vizet forralok,s az összetördelt spagettiket beledobom.A cukkinit meghámozom és vékonyra karikázom.Mikor 4-5 perce fő a tészta hozzárakom a cukkinit is,így együtt főnek még 3-4 percig.Ekkor belerakom a paradicsomlét(esetleg paradicsomszószt)és a megmosott bazsalikomleveleket is.Mevárom,hogy fellforrjon,s leveszem a tűzről.Egy keveset leöntök a léből egy pohárba.Ezután belerakom a csöppnyi sót és turmixolom.A félretett lével pedig  beállítom a megfelelő sűrűséget.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Légyszíves kérjed írásos beleegyezésem amennyiben az oldalon lévő írásokat,képeket használni szeretnéd.