2011. október 30., vasárnap

Rakott kel

Régmúlt idők

Egy lakásfelújítás kapcsán hosszú hetekig romokban hevert a konyhánk a régi otthonunkban.Ezért egy kifőzde jellegű étterembe jártunk ebédelni.A következő ételbe ott szerelmesedtem bele,s azóta is előszeretettel készítem.
A leggyakrabban akkor került terítékre,mikor még éjszakáztam.Mert melegítve is finom,és nem bántam ha két egymást követő nap is ez volt az ebéd.Emlékszem akkoriban vasárnap esténként adták a Szívek szállodája egy-egy epizódját.Anyu felvette nekem,s másnap délután elgyötörve a kevéske alvástól bevackoltam magam a nappaliba és míg megnéztem a sorozatot megettem a rakott kelt.Lehet,hogy ez ciki,de aki éjszakázott tudja milyen nehéz a másnap.S nekem azokon a ködös,szomorú téli napokon a rakott kel és a Szívek szállodája segített túlélni azt a napot.

Rakott kel


Ahogy megyünk bele a télbe egyre előkelőbb helyet foglalnak el az étkezésünkbe a káposztafélék és a hüvelyesek.Mert ezek ilyenkor is ellátják vitaminokkal és ásványi anyagokkal a szervezetünket,és könnyen hozzáférhető,megfizethető élelmiszerek.


Hozzávalók:

1 fej közepes kelkáposzta
20 dkg darált hús(nálam sertés-és marhahús vegyesen)
egy marék rizs
1 közepes fej vöröshagyma
só,bors,pirospaprika
olaj,tejföl

A hagymát apróra kockázom és kevés olajon megdinsztelem.Hozzárakom a húst,kicsit pirítom,majd megszórom a pirospaprikával,sóval,borssal.Felöntöm kevés vízzel és beleszórom a rizst.Fedő alatt főzöm kb.negyed órát,közben megkevergetem,s ha szükséges öntök még alá vizet.
A kelkáposztát leveleire szedem,megtiszítom és a középső,kemény erét kivágom.Néhány levelet fogócsipesszel összefogva lobogó forró,sós vízbe mártok 1-2 percre és szűrőre teszem csepegni.Ha az összessel megvagyok fedős kerámiatálba rétegezem a kelkáposztát és a húsos ragut.Tetejére néhány evőkanálnyi tejfölt kenek és lefedve betolom a középmeleg sütőbe 40-45 percre.
Tejföllel bőven meglocsolva tálalom.  

6 megjegyzés:

duende írta...

A szívek szállodája... én is mindig néztem! :) Jó hogy eszembe juttattad.
És a rakott kel is isteni, nagyon szeretem a kelkáposztát. Rakva meg a legfinomabb.

Tálaló írta...

Ugye,hogy jó kis film.A férjem nem érti mit szeretek rajta,szerinte unalmas és bugyuta.Engem viszont kikapcsol.
És én is imádom a kelkáposztát.Levesnek meg főzeléknek is.

kolozsgabi írta...

HÚÚ, de jól néz ki, én is szeretem. Sőt csináltam már úgy is, hogy a levelekbe belecsavartam a tölteléket és kirántottam, isteni volt, próbáld ki, vendégvárónak nagyon jó!

Tálaló írta...

Bár a panírozás a legutálatosabb konyhai munka számomra,ezt biztosan kipróbálom,mert nagyon tetszik.Sőt így talán a férjem is szívesebben megenné.Köszönöm!!!

Wienermädel + Co írta...

Ein gutes Rezept, ich dachte zuerst, es ist eine Torte :-)
Liebe Grüsse

Tálaló írta...

Ja,das ist eine Gemüsetorte:)))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Légyszíves kérjed írásos beleegyezésem amennyiben az oldalon lévő írásokat,képeket használni szeretnéd.