2013. március 22., péntek

Zöldséges májgombócleves

Függőség


Egy tányér leves.Nekem olyan mint a drog.Rabja vagyok,egyetlen napot sem tudnék nélküle elképzelni.Főhet hosszú órákig mint a húsleves,de elkészülhet pár perc alatt is mint a rántott leves.Mindegy,csak leves legyen.Imádom az összeset.

Zöldséges májgombócleves



Sokáig féltem májgombócot készíteni.Aztán egyszer kipróbáltam,és azóta is gyakorta kerül a tányérunkra.Főleg így zöldségesen,de maradék húsleveslébe is  tettem már és úgy is nagyon finom.
Apróra szaggatva egyrészt nem kell félni,hogy "kiugrik a tányérból"mikor felvágjuk.Másrészt így lehet lágyabbra készíteni a masszát,úgyhogy nagyon finom,lebegős apró gombócok lesznek belőle. 

Hozzávalók(4 tányér):

2 közepes fej vöröshagyma
1 közepes fehérrépa
2 közepes sárgarépa
egy-egy szelet karalábé és zeller
maroknyi fagyasztott(idényben friss) zöldborsó
2 csirkemáj
fél zsemle
zsemlemorzsa 
1 egész tojás
olaj,só,bors
csokornyi petrezselyem

A zöldségeket apróra kockázom.A hagymát olajon megdinsztelem.A felét kiveszem egy tálba.A többi hagymára rádobom a felkockázott zölségeket és fedő alatt párolom úgy 6-8 percig.Csak ekkor sózom,borsozom,és engedem fel kevés vízzel.Hozzáteszem a borsót,majd közepes lángon a zöldségeket puhulásásig főzöm.Közben a félretett hagymához teszem a megtisztított,nagyobb darabokra vágott májakat,a vízbe áztatott,kicsavart zsemlét,a tojást a petrezselyem felét és sót,borsot.Botmixerrel pürésítem.Majd annyi zsemlemorzsát keverek bele,hogy a nokedlitésztánál lágyabb masszát kapjak.A levest felengedem még egy kevés vízzel,hagyom felforrni,majd nokedliszaggató segítségével beleszaggatom a májpépet.Újra felforralom,ha szükséges utánaízesítek s végül beleszórom a petrezselyem másik felét.

2 megjegyzés:

Hankka írta...

Csatlakozom a levesrajongók táborához, nálam sem nagyon múlhat el nap leves nélkül. Ráadásul egyik nagy kedvencem a májgombócleves, csoda guszta nálad, meg is kívántam! :)

Tálaló írta...

Szerencsére kedvünre válogathatunk,mert a magyar konyha különösen változatos levesek terén:)
Köszönöm:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Légyszíves kérjed írásos beleegyezésem amennyiben az oldalon lévő írásokat,képeket használni szeretnéd.