2013. augusztus 27., kedd

Ratatouille rétesben

Illatok,színek

Nem midig voltam kibékülve az ősszel.Régen is csodáltam  az elszíneződő faleveleket,és nagyokat szippantottam az avar illatából.De valahogy mégis olyan szomorúnak láttam az elköszönő természetet.Meg kellett hozzá érnem,hogy értékelni tudjam.Éppúgy,mint a a jó kenyér minden morzsáját és a finom bor minden cseppjét.Azt hiszem a korosodás legynagyobb erénye,hogy egyre jobban tudok örülni,és megbecsüli mindazt ami megadatik.És az ősz egy gyönyörű évszak.Illatos,pihe-puha,lélegzetelállítóan szép színű.Harmadik éve pedig nemcsak az elmúlást szimbolizálja nekem.A kislányunk októberi érkezésével egy csodás,új élet kezdődött számunkra.Úgyhogy azóta már végképp nem az elmúlás jut az őszről először az eszembe.

Ratatouille rétesben

A sokféle,nyárvégi zöldségből igazán finom,különleges köret lesz,ha összesütjük őket.És réteslapba bugyolálva szépen tálalható,igazi ínyencséggé lép elő.Ami kihűlve vacsorának,vagy másnapra útravalónak is jó.Már ha marad belőle.



A töltelékhez lilahagymát,apró cukkinit,padlizsánt,többféle színű paprikát és gombát vágok nagyobb kockákra.Vastagaljú,felforrósított serpenyőben kevés olívaolajjal meglocsolva pirítom őket kicsit színesre és épphogy puhára.Sózom,borsozom és friss,vagy szárított oreganóval megszórom.
Három-három réteslapot egymásra fektetek,úgy hogy mindegyiket megkenem kevés tejfölös olajjal.A tölteléket rájuk halmozom,és szorosan feltekerem.A tetejüket is lekenem,majd  180°°c-ra előmelegített sütőben pirosra-ropogósra sütöm.
Önmagában is finom ebéd,ami valamilyen mártással megbolondítva még különlegesebb.De köretként is passzol sokféle,főleg roston sült húsokhoz.Én most fogasdarabokat sütöttem,és bazsalikomos sajtmártással tálaltam.


3 megjegyzés:

Kati írta...

Egyszer ettem egy étteremben ratatouille-t, ízlett, mindig készültem elkészíteni, de még nem jött össze:) Ebben a formában főleg nagyon tetszik:) Olyan ötletes:)

Hankka írta...

Nagyon ötletes, és micsoda szuper ebédetek volt! :) Tökéletes így együtt! :)

Tálaló írta...

Köszönöm Lányok:))

Az a jó,hogy ezzel úgy ki lehet váltani a szénhidrátdús köreteket,hogy még a férfiak sem reklamálnak:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Légyszíves kérjed írásos beleegyezésem amennyiben az oldalon lévő írásokat,képeket használni szeretnéd.