2014. május 5., hétfő

Gyors túrós,barackos pite

Csend

Üres a ház,az udvar.És az olykor vágyott csend most nyomasztó.A kiteregetett ruhák lengedeznek a hűs szélben,amúgy minden mozdulatlan.Végre süt a nap,de olyan erőtlenül,mint ahogy én teszem a dolgom.
Az elmúlt hetekben az ünnepek és egy kisebb betegség kapcsán sokat voltunk együtt.Úgy mint azokban boldog időkben,mikor teljesen össze voltunk nőve;mindenhova vittem magammal,és mindent hozzá igazítva,majd később vele együtt végeztem.Olyan jó volt visszakapni abból az időszakból pár napot.És bár ma kicsit fájt a szívem,de tudom,hogy neki az óvodában van a helye,ott várják a kalandok.Engem pedig a munka vár,s az itthoni teendők.

Gyors túros-barackos pite

Gyorsan,könnyen elkészíthető,és isteni finom.Nekem még van a fagyasztóban sárgabarack,de őszibarackból(konzerv)is éppoly tökéletes.Nyárra,a gyümölcsök szezonjára pedig tessék elmenteni a receptet,mert akkor nincs mentség,legalább egyszer közelező kipróbálni.Utána aztán úgyis lesz ismétlés.



Hozzávalók:

tészta:
  2 egész tojás
  10 csapott evőkanál kristálycukor(vagy 7 kanál nyírfacukor)
  10 enyhén púpos evőkanál liszt
  10 evőkanál olaj
  10 evőkanál tej
  1 cs sütőpor
  csipet só

tetejére:
   30 dkg túró
  2 evőkanál natúr joghurt
  2 evőkanál búzadara
  1 egész tojás
 2 evőkanál vaníliás cukor
 reszelt citromhéj
 30 dkg őszi-vagy sárgabarack apróra kockázva

A tésztához a cukrot jól elkeverem a tojással,majd belekeverem az olajat,aztán a sütőporos lisztet,végül a tejet.Közepes méretű, zsiradékkal kikent,liszttel szórt tepsibe teszem és 180°°c-ra előmelegített sütőben úgy 20-25 percig sütöm.A lényeg,hogy a teteje már kissé megszilárduljon.Közben a túrót elkeverem a töltelék többi hozzávalójával,majd a félig sült tésztára simítom,Visszateszem a sütőbe és további 20 perc alatt készre sütöm.
 


4 megjegyzés:

N.D. írta...

Mennyi liszt kell bele?

Tálaló írta...

Köszönöm,javítottam.
Át szoktam nézni a receptet,mikor beírom,de most elkerülte a figyelmem,hogy kimaradt.

Hankka írta...

Igenis, recept mentve! :) (Most mi is együtt voltunk egy hetet, rosszul is esett hétfőn reggel az oviban az elválás - nemcsak Csengének, nekünk is!)

Tálaló írta...

Köszönöm,nem bánod meg,ígérem:)

Nálunk inkább csak nekem.A kisassszony nagyon szereti az óvodát,ha beérünk én már felejtős vagyok.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Légyszíves kérjed írásos beleegyezésem amennyiben az oldalon lévő írásokat,képeket használni szeretnéd.