2014. július 9., szerda

Gyors sárgabaracklekvár

A Nap színe


Minden napkezdetet megédesíthet.De a legfinomabb a szürke,ködös téli reggeleken beleharapni egy szelet baracklekvárral megkent kenyérbe.A csodás színe,az illata,a finom íze mind a nyári napsütés emléke.

Gyors sárgabaracklekvár

Mikor mondtam egy ismerősömnek,hogy fél óra alatt főzök be baracklekvárt,azt hitte viccelek.Pedig nem.Nyugodtan teszteljétek.




Hozzávalók:

3 kg középérett sárgabarack
60-70 dkg kristálycukor
2 cs dzsemfix szuper(Dr.Oetker 3:1)

Először is az üvegeket(6-8 kisebb-nagyobb)a mosogatógépben fertőtlenítem.Ugyanezen művelet sütőben vagy mikróban is elvégezhető .
A barackokat megmosom,a hibás részeket kivágom,kettéveszem és kiemelem a magjukat.Egy nagyobb lábosba rakom  a cukorral és a dzsemfixxel együtt.Nagy lángon folyamatos keverés mellett felforralom.Két-három percig rotyogtatva forralom,majd leveszem a tűzről.Botmixerrel(melynek késes felét szintén a mosogatógépben fertőtlenítem)összeaprítom.Mi úgy szeretjük,ha maradnak benne darabos részek is,úgyhogy nem pépesítem egyneműre.A még meleg üvegeket peremig töltöm,rácsavarom a kupakokat és tíz percre fejre állítom őket.
Több éve így készítem,ajándékba is adtam már,és senkinek nem tűnt fel,hogy héjjas barackból készült,nem is érezni benne igazán.Volt,hogy kissé hígabbra,vagy sűrűbbre sikerült,de mindig kenyérre,süteményekbe kenhető ,jó állagú lekvár lett a végeredmény.Amire mindig figyelek,hogy ne legyen nagyon lottyadt a barack(amit lekvárnak ajánlgatnak)de szép érett szemek legyenek.



4 megjegyzés:

Kati írta...

Nagyon szeretem én is :)

Anikó írta...

Én ugyanígy főzöm be szóról szóra, soha az életben nem hámoztam meg, nem is botmixerezem, tökéletes lekvár ill. dzsem van belőlük.
Imádjuk.
És az összes többivel is ez a módszerem, a meggyel, eperrel,naranccsal.

Hankka írta...

Nálunk is hasonlóan készül, héjastól, kicsit darabosra hagyva. :) Csodaszép a színe a lekvárodnak, milyen jó lesz majd télen kanalazni! :)

Tálaló írta...

Kati:)))

Anikó,meggyet még nem tettem el soha,de idén először megfordult a fejemben.Most meggyőztél,ha kapok még a piacon teszek el azt is.(van egy kis meggyfánk,de szó szerint lelegeltük az egészet:))

Hankka,ugye,hogy így is finom?Sokan a pucoltra esküsznek,főleg mert állítólag úgy szebb marad a színe.Nekem télen is ilyen színű.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Légyszíves kérjed írásos beleegyezésem amennyiben az oldalon lévő írásokat,képeket használni szeretnéd.