2011. július 15., péntek

Hideg dinnyeleves sonkával

Nagyok után,szabadon

Az elmúlt napok tikkasztó hőségében is ettünk minden nap levest.Hideget persze.Készült meggyből,sárgabarackból,málnából és készült kovászos uborkából.
Aztán vettem egy hatalmas görög-és egy mézédes sárgadinnyét.És arra gondoltam,hogy ne legyen annyira szokványos a belőlük készült leves, feldobom a hűtőben megbúvó dalmát prsut sonkával.Hiszen a sárgadinnyének nagyon jól áll a sonka kíséret.
Körülnézve a neten rájöttem,hogy ezt már jóval előttem kitalálták mások.A bűvös szakács oldalán található egy nagyon különleges dinnyeleves Gerard Depardieu-ék ötlete alapján.
Én egy sokkal egyszerűbbet készítettem,de így is nagyon finom és pikáns lett. 

Hideg dinnyeleves sonkával



Hozzávalók:

görög-és sárgadinnye felesben
néhány bazsalikomlevél
csipes só,frissen őrölt fehérbors
néhány csepp balzsamecet
sonka:prsut v. serrano...

A dinnyékből karalábévájóval néhány gömböt kiveszek és félreteszek.A többi dinnyét mag nélkül a turmixgépbe darabolom,hozzárakom a bazsalikomlevelet,egy pici csipet sót,borsot a balzsamecetet és összeturmixolom.Néhány órára hűtőbe teszem.Tálaláskor a félretett dinnyékkel és a gyufaszál vékonyra vágott sonkával díszítem.




Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Légyszíves kérjed írásos beleegyezésem amennyiben az oldalon lévő írásokat,képeket használni szeretnéd.