2011. július 28., csütörtök

Színes káposzta saláta

Télen-nyáron

Lassan már azt sem tudom milyen évszak van.Nyár?Nem úgy néz ki. Tegnapelött be kellett fűtenünk a kislány fürdetéséhez.Aztán tegnap délután már kicsit kisütött a nap.Kimerészkedtünk.Olyan volt mintha tavasz lenne...Ma kora reggel viszont olyan pára volt mintha októbert írnánk.Forró teát kívántam...bár ez a fájó torkomnak is betudható.
A következő salátának nem számít milyen évszakot írunk,mindig jól esik.A téli hónapokban azért mert nagyon jó vitaminforrás.Nyáron viszont,mikor minden zöldség friss,ízletes...nos azért ilyenkor az igazi.Húsok mellé is finom,de én legjobban önmagában,kefírrel leöntve szeretem.Kimondottan frissítő,laktató.Nyári hőségben(mikor a  mostaninál úgy 15-20 fokkal több van)egy nagy tányérnyi ebéd helyett is megteszi.

Színes káposztás saláta


Hozzávalók:

egy kis fej fehér fejeskáposzta
3-4 közepes paradicsom
1 kígyóuborka
kb.20 dkg morzsolt kukorica(friss v.konzerv)
1 cs saláta sajt(Lidl-ben kaptam legutóbb)
só,cukor,ecet

A káposztát vékonyra szeletelem,a paradicsomokat és az uborkát megmosom és héjjastól felkockázom.A sajtot ugyancsak kockára vagdosom.A kukoricát lecsepegtetem.Egy nagy fedeles tálba teszem őket.Annyi vízben ami kb.ellepi sót,cukrot(vagyis én édesítőt),ecetet keverek,kissé erősebbre mint ahogy ízlene.A zöldségekre öntöm.Legalább két nap kell neki a hűtőben,addigra jól átjárják az ízek.Csak győzzük kivárni.
Ebből a mennyiségből bő egy hétig szoktunk lakmározni.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Légyszíves kérjed írásos beleegyezésem amennyiben az oldalon lévő írásokat,képeket használni szeretnéd.