2012. szeptember 5., szerda

Paradicsomsaláta

Napsugár a tányéron

Nehéz szívvel veszem tudomásul a nyár búcsúzását.A muskátlik, a teraszra ültetett margaréta és leander is mind úgy virágoznak,mintha nem is szeptembert írnánk.
Csakhogy a reggelek már hűvösek,a szellő pedig kerget néhány elsárgult  levelet.
Egyre távolibbnak tűnik a lakás egy-egy szegletébe elbújtatott kagylók,kavicsok,kék-fehér szalagok és a világítótorony látványa.Megint búcsút int egy élményekkel teli nyár...de remélem,hogy napsütéses,színekkel-illatokkal teli ősz köszönt be.És vár ránk kirándulás,vadgesztenye és csipkebogyó gyűjtés, simogató,lágy szellő,meg délutáni gyerekzsivaly a napközben elnéptelenedett utcában.


Paradicsomsaláta



A paradicsombokrokon is sárgulnak a levelek,viszont hihetetlen mennyiségben teremnek.Olyanok az érett szemek,mint a késő nyáresti égbolton a vörösen izzó Nap.Sokszor a tőről lecsípve,gyümölcs helyett esszük,de még így is jut belőle a konyhába.
Anyu mindig előző nap tett bő,ecetes lébe  paradicsomot,és sok-sok felkarikázott hagymát,melyek másnapra jól összeértek.Így viszont a balzsamecetnek,meg az olívaolajnak köszönhetően az öntet szépen bevonja a paradicsomokat,így ízesítve őket.

Hozzávalók(2-3 adag):


5-6 szem paradicsom
1 fej közepes lilahagyma
2 evőkanálnyi olívaolaj
1 evőkanálnyi balzsamecet
ízlés szerint méz,só,őrölt bors

A paradicsomokat nagyobb darabokra,a lilahagymát apróra kockázom.Az öntet hozzávalóit kis habverő segítségével jól elkeverem.
A paradicsomokat tányérra szedem,rászórom a lilahagymát és meglocsolom az öntettel.



7 megjegyzés:

duende írta...

Bizony sajnos vége a nyárnak... Én is nyárimádó vagyok. A kedvenc évszakom.
És én is detto így készítem a paradicsomsalátát. (Csak plussz szoktam hozzákeverni friss bazsalokomleveleket is, mindig van 2-3 tő az étkezőablakomban.) Csodás finomság.

Tálaló írta...

Én a többi évszakot is szeretem,de a nyár a finom zöldség és gyümölcskínálatával a vidámságával a legjobb évszak.Sookal többet találkozunk,beszélgetünk a szomszédokkal,és jóval nagyobb az életterünk mit máskor.

Láttam nálad a sült pardicsomot,most arra fáj nagyon a fogam.Szerintem tésztával fogom készíteni,ahogy ajánlottad is:))

duende írta...

Így igaz. Valahogy sokkal szabadabbnak érezzük ilyenkor magunkat, igaz! :)

Azt hiszem, nagyon fog ízleni. :) Amilyen egyszerű, annyira isteni.

trollanyu írta...

Bele sem akarok gondolni, hamarosan kezdődik a hónapokig tartó havazás, ami szép, meg lehet síelni, de én akkor is nyarat szeretnék:)A paradicsomot imádom, éppen vettem egy vegyes csomagot, mindenféle színű van benne, jól is néz ki, meg finom is.

Tálaló írta...

Duende,:))

Trollanyu,látod a télnek is megvan az öröme:))Lecsúszni egy hófödte,napsütéses domboldalon,az maga a mennyország.Jó,ha nálatok hónapokig havazik nem csodálom ha ráuntok.
Én elképedve csodálom a háztetőkön álló havat a hegyekben.Nálunk ha esik,a legtöbb esetben napok múlva csak lucsok marad utána.

Én idén ültettem először sárga paradicsomot.Jól mutat a pirossal a tányéron,de ízben a piros verhetetlen.

Gabriella írta...

A nyár eltelte most engem is nagy szomorúsággal tölt el. :/ Most különösen nincs kedvem az őszhöz, főleg télhez nem. Pedig szoktam szeretni az őszt, pont az ilyesmik miatt, melyeket leírtál... színes falevelek, vadgesztenye gyűjtés, csipkebogyó... és kirándulni is ősszel szeretünk a legjobban, ilyenkor még rengeteg helyre megyünk, de most valahogy mégsem hiányzik az ősz. Annyira sajnálom, hogy elmúlt a nyár... imádtam!
De azért a paradicsomsaliddal megdobhatsz! :))

Tálaló írta...

Azért egy napsütéses,kellemes vénasszonyok nyara tompíthatna a fájdalmunkon:)

Ez már elfogyott,de még mindig roskadoznak a bokrok,úgyhogy szívesen készítek neked:))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Légyszíves kérjed írásos beleegyezésem amennyiben az oldalon lévő írásokat,képeket használni szeretnéd.