2013. július 22., hétfő

Barackos kelt pite-avagy a bukta gyors,nyári változata

Lassítok

Nem unatkozom mostanában.Nem mintha bármikor is szoktam volna...De az elmúlt időben megsokszorozódtak a tennivalóim, a munkám,és a kerti,háztartási teendők.Hiszen most lehet menteni a télire való finomságokat és a kert is rengeteg törődést igényel.
Valamikor régen sokat voltam egyedül.Akkor nyaranta gyakran kiültem reggel a teraszra kávézni.Igaz,hogy ma már már csak gabonakávét iszom,és a régi,magányos időket sem sírom vissza,mégis érzem,hogy kell egy kis csend,nyugodt egyedüllét.Általában kora reggel főzök,ha délelött elfoglaltságom van akkor azért,ha nincs akkor pedig azért,hogy a kicsi lánynak is tetsző,klassz programot találjunk ki.Ezért mostanában inkább gyorsan készülő,vagy a hagyományos  ételek elkészítésének rövidítésén gondolkodom.S felkelek kicsit korábban,hogy jusson időm kiülni egy csésze koffeinmentes kávéval.Nézelődni,csak úgy lenni,semmit tenni.

Barackos kelt pite
-avagy a bukta gyors,nyári változata.

Mikor a sárgabarackot főztem be,akkor sütöttem először,mert valami nem túl macerás ebédre jutott csak időm.Azóta újra készült már,és a fagyasztóba is tettem magozott,felezett sárgabarackot,úgyhogy lesz még párszor.De szilvával is isteni lehet,úgyhogy nincs mentség,mindenkinek ki kell próbálnia:)

 
Hozzávalók:

Kisebb tepsiben sütöm(25x33),s a bukta tésztájának kétharmadával dolgozom,mert így pont jó a magasssága.

35 dkg finomliszt
1 tojás sárgája(de lehet az egész is,ha másra nem kell a fehérje)
2 dl zsíros tej,vagy tejszín
4 dkg vaj+egy kevés a tepsi kikenéséhez
3 dkg cukor
1,5 dkg friss élesztő
csipet só

10 db közepes mérető sárgabarack,magozva,felezve
fahéj és porcukor keveréke

A tejet fellangyosítom,hozzáteszem a cukrot és felfuttatom benne az élesztőt.A többi hozzávalóval együtt a kenyérsütőgép üstjébe teszem.Mikor a gép végzett,a tésztát beleöntöm a zsíradékkal kicsit megkent tepsibe,majd kézzel elegyengetem.Kis teáskanálnyi fahéjas porcukrot teszek,oda ahova a barackok ürege kerül majd.De ha van otthon kockacukor,akkor azt is lehet a barackok közepébe tenni,és úgy fordítani rá a tésztára.Kicsit belenyomkodom a gyümölcsöket a tésztába,és letakarva fél órát kelesztem.Közben előmelegítem a sütőt 180°c-ra és kb.40 perc alatt megsütöm.Egy jó kis nyári zöldségleves mellé nagyon finom ebédtészta.



reggeli napsütés a teraszon


2 megjegyzés:

Hankka írta...

Ki is fogom próbálni, bár sárgabarackunk idén nem sok termett. Kaptam viszont ma egy kis szilvát, úgyhogy nálunk a szilvás verzió fog elkészülni! :) Guszta! :) És ilyen gyönyörű környezetben én is szívesen ücsörögnék egy jó kis kávéval! :)

Tálaló írta...

A barackot én is úgy vettem,nekünk egy darab sem termett idén.

Ezen az éven annyira buján nő minden növény,igaz,hogy sokat törődtem,törődök velük.Nagyon szeretem ilyenkor a kertet.Bár a mindennapos locsolást unom.Annyira kellene már egy zápor.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Légyszíves kérjed írásos beleegyezésem amennyiben az oldalon lévő írásokat,képeket használni szeretnéd.