2013. december 31., kedd

Remegős,húsos kocsonya

Legyen malacunk!

Tegnap megfőztem életem első kocsonyáját.Eddig is minden évben terítékre került,csak Anyu készítette.Most kicsit betegeskedik,úgyhogy én főztem neki is.Tartottam tőle,mert a tökéletes ugye nyomasztó előd...
Reggel aztán az első utam a pincébe vezetett,és teszteltem,hogy sikerült-e olyan könnyed-remegősre mint az Anyunak.

Remegős,húsos kocsonya

Egy egyszerű étel,ami épp ezért lehet nagyon elrontani.Nálunk a legfőbb kritérium,hogy ne legyen kemény a leve,és a bőrke mellett kevés hús is jusson a tányérokba.Ezenkívül ne kelljen a csontokkal birkózni.



Hozzávalók(8 tányérhoz):

kispárna nagyságú sertésbőr
4 fél köröm
2 fül(vagy egy farok)
30-40 dkg sertéscomb
1 közepes fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
1 nagyobb fehérrépa
2 nagyobb sárgarépa
só,szemesbors
mokkáskanál zselatin

A hentesárukat megtisztítom,nagyobb darabokra vágom és annyi vízben ami ellepi őket(max.2-2,5 l)felteszem főni.Ha felforrt leszedem a habját és beletéve a megtisztított zöldségeket,sót,borsot fedő alatt lassú tűzön főzőm néhány órát.Közben kóstolom s ha kell utánasózok.Ha a húsáruk jól megpuhultak a levet átszűröm,a zselatint elkeverem kevés hideg vízben és a lébe keverem.Kis ideig állni hagyom.A csontról leszedem a bőrkét,a többi bőrt meg a húst pedig kisebb darabokra vágom.Elosztom a tányérokban.A léről leszedem a meghártyásodott tetejét és ezt is a tányérokba mérem.Hideg helyen legalább egy éjszakát állni hagyom,majd ízlés szerint pirosparikával megszórva(ahogy a férjem szereti)vagy citromlével meglocsolva(ahogy pedig én)tálalom.


Ezzel a szerencsehozó étellel kívánok egészségben,békességben,élményekben,örömökben és finom ételekben gazdag új évet.S remélem jövőre is találkozhatok az oldalon keresztül kedves mindnyájatokkal!

8 megjegyzés:

Kati írta...

Boldog Új Évet kívánok:)Én is ilyet ebédeltem ma:)

miriamele írta...

Boldog új évet kívánok. Most találtam rá a blogodra, a zöldséges csirke receptjét írtam le. Igen idős szüleimnek fogom megcsinálni. Gratulálok a bloghoz, a kislányhoz, a receptekhez, eztán olvasni foglak. Te is olvass engem, bár én kerti munkákról írok. www.epreskert.blog.hu
Minden jót nektek! Éva, azaz miriamele

miriamele írta...

Boldog új évet kívánok. Most találtam rá a blogodra, a zöldséges csirke receptjét írtam le. Igen idős szüleimnek fogom megcsinálni. Gratulálok a bloghoz, a kislányhoz, a receptekhez, eztán olvasni foglak. Te is olvass engem, bár én kerti munkákról írok. www.epreskert.blog.hu
Minden jót nektek! Éva, azaz miriamele

Tálaló írta...

Kati,köszönöm.Kívánok én is egy boldog,örömteli évet Neked és szeretteidnek.

Éva,szívből örülök:)Remélem ízleni fog a szüleidnek az étel.
Köszönök mindent,s benézek hozzád.Bár csak aprócska konyhakertem van,lelkes amatőrként minden tapasztalatot,tanácsot örömel veszek,úgyhogy olvasni foglak.
Neked is boldog,termésben gazdag új évet!

Hankka írta...

Nagyon szép (és biztosan finom) is lett a kocsonyád, én is tervezem készíteni! :) Nagyon boldog új esztendőt kívánok nektek szeretettel! :)

Tálaló írta...

Köszönjük,viszont kívánom kedves Hankka!

kolozsgabi írta...

Nagyon jól sikerült a kocsonyád, én még soha nem csináltam. Valahogy nálam is az a helyzet, ami Nálad, hiába, az elődök. Apám nekem mindig külön csinált, mert inkább csirkéből szerettem, így 1 tányérral olyat is készített. A férjem is kb. 1 tálnyira 'van hitelesítve', így aztán nem kezdtem még neki. Gondolom, kicsi lánynak is nagyon ízlett! Boldog Új évet kívánok!

Tálaló írta...

Gabi,épp a hétvégi csirkeaprólék-leves kapcsán gondoltam,hogy lehetne-e csikéből is főzni.Mert az is olyan szép kocsonyás volt hidegen.Úgyhogy köszi a választ:))

Kicsi lány a levéből evett,de nem sokat.Bár az is nagy szó,simán el lett volna a szaloncukraimon amíg tartottak.
Nektek is boldog,élményekben gazdag új esztendőt:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Légyszíves kérjed írásos beleegyezésem amennyiben az oldalon lévő írásokat,képeket használni szeretnéd.