2014. augusztus 8., péntek

Görög gyümölcsleves-magyarosítva

Kevés munka gyümölcse

Még el sem készült a házunk,mikor már tervezgettem a kertet.A környező háztulajdonosokkal ellentétben én nem gondozott pázsitra és szépen sorakozó örökzöldekre vágytam.Tudtam,hogy szeretnék fűszer,virág-és zöldségágyást,gyümölcsöket.Mert bár nem divat mostanában a kiskert,de nagyon hasznos és mégcsak nem is annyira munkaigényes,mint a tökéletes gyepszőnyeg.A gyerekek nálunk kora nyártól késő őszig tudnak csemegézni,és szívesebben is eszik ha ők szedhetik le az érett gyümölcsöket,paradicsomot,borsót.

Görög gyümölcsleves-magyarosítva

A néhány év alatt termőre fordult fák mostanra ontják a zamatos gyümölcsöket.Úgyhogy alig győzzük szedni és enni.
Ezért úgy gondoltam,hogy a Neánál látott gyümölcslevesbe-mivel nálunk nincsenek narancsligetek,mint Görögországban,és vétek lenne ilyenkor venni-friss őszibaracklevet használtam.




Megpucolok és kicentrifugázok 5 nagyobb nektarint és őszibarackot vegyesen.Habverővel folyamatosan kevergetve belecsurgatok kb.1 dl tejszínt.Cukrozni nem szükséges,ha elég édesek a gyümölcsök de kevéske fahéj és néhány csepp citromlé pikánsabbá teszi.Más szezonális gyümölcsöket,pl.néhány szilvát és egy kis szelet kimagozott görögdinnyét felkockázok és ezt teszem a levesbe.
Bármilyen gyümölcslével és kockázott gyümölccsel elkészíthető,és ha nem lenne centrifugám kevés vízzel összeturmixolnám a barackokat és nagyobb lyukú szitán átszűrném a gyümölcslevet.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Légyszíves kérjed írásos beleegyezésem amennyiben az oldalon lévő írásokat,képeket használni szeretnéd.