2014. november 10., hétfő

Tarja burgonyával,káposztaágyon

Én

Fürdök.Belekucorodik a székbe és magyaráz.Az oviban történtekről,a napjáról,pajtásokról,s,arról,hogy  lerajzolja a Jézuskának mit is szeretne.
Főzök.Jön segíteni,tucatnyi feladatot adva ezzel nekem,s mindemellett tele van megválaszolandó kérdésekkel. 
Leülök.Egyből kell neki valami,amit én érek el.De leggyakrabban csak ugráltatni akar.
Imádom.De,hogy végtelen legyen a türelmem egy négyéves csacsogása,energiája,diktátorsága,hisztije kezelésére,időt kell szánnom magamra is.Amikor egyedül lehetek kicsit a gondolataimmal.
Heti háromszor másfél órát kispórolok magamnak.Egyszer jógázni megyek,kétszer tempósan gyaloglok.Mindegyik nagyon jót tesz testileg,lelkileg.Feltöltődöm,kikapcsolok,ellazulok.Úgyhogy elszánt vagyok és tántorítatlan.Hisz ezek a magamra fordított idők bőven megtérülnek.Energiát,türelmet,jókedvet és kiegyensúlyozottságot nyerek belőlük.

Tarja burgonyával,káposztaágyon

Vasárnap délelőttre mindig kitalálunk valami közös programot.S ezért leginkább valami gyorsan készülő ebédet szoktam betervezni.De ha egy órával előbb kelek,és betolok egy ilyen ételt a sütőbe,mire visszaérek a  gyalogolásból már kész az ebéd és  még előttünk az egész délelőtt.



Korábbról fent van ez az étel a blogon,csak akkor még nem tettem bele burgonyát.Újabban az is mindig kerül bele,mert így egy füst alatt a köret is elkészül.Tarja helyett olykor sütnivaló kolbásszal,hurkával is készítem,úgy is tökéletes.

Hozzávalók (4-6 főre):

8 középvastag szelet tarja
1 kg savanyú káposzta
1 kg burgonya
10 dkg vékonyra szeletelt szárított sonka(pl.feketeerdei)
só,bors,étolaj

A hússzeleteket megmosom,sózom,borsozom,a burgonyát meghámozom és felkarikázom.A sütőtál aljára fektetem a sonkaszeleteket,ráterítem a kinyomkodott savanyú káposztát,majd a burgonyakarikákat.Kicsit megsózom,és befedem a tarjaszeletekkel.Olajjal enyhén meglocsolom,alufóliával letakarom és beteszem a sütőbe.180°c-ra állítom és másfél órára magára hagyom.Ezután elzárom s sütőt,de bent hagyom.Ebéd előtt leveszem a fóliát és grill fokozaton bő negyed órát pirítom,hogy a húsok szép színt kapjanak.

3 megjegyzés:

Anikó írta...

Próbáld ki ujjnyi csíkokra aprított fejeskáposztával is és fokhagymás oldalassal, máskor meg felcsíkozott kelkáposztával is, ha szeretitek.
Egyik jobb, mint a másik:-))))

Tálaló írta...

Kipróbálom:)))
A kelkáposztát amúgyis imádom.
Köszi az ötleteket!

kolozsgabi írta...

..hát igen, az anyaság ezzel jár,..dehát felvállaltuk, vagy nem?
..és a tarját megkenném egy kis mustárral, tennék rá egy babérlevelet, a mustártól porhanyósabb lesz!, remekül néz ki!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Légyszíves kérjed írásos beleegyezésem amennyiben az oldalon lévő írásokat,képeket használni szeretnéd.