2010. február 20., szombat

Vargányás gombakrémleves


Az ehetetlen leves -mely újragondolva igazi kedvenc lett

                                         



Tavaly nyár közepén említettem a férjemnek,hogy ha megy Őriszentpéterre hozhatna vargányát.Következő héten hazaállított bő négy kiló gombával.Volt benne rókagomba,szegfűgomba,s sok-sok vargánya.A következő három nap gombát ettünk,de így is került a fagyasztóba,s mivel gyönyörű idő volt a vargányából még szárítani is tudtunk.Aztán ősszel hozott még egy adagot,de abból már csak a hűtőbe jutott.A szárított verzióval a magyaros gombalevest szoktam"ízesíteni".Egyszer viszont megláttam egy étterem kínálatán a vargányakrémlevest.Meg is kóstóltam.Bár ne tettem volna...Kaptam egy szinte fehér krémlevest,melyen halványan sem érződött a vargánya.Pedig a közel 1000 ft-os árba belefért volna egy kis gomba.Nos  a saját verzióm,csak "vargányás",mégis sokkal finomabb mint a "vargányakrémleves" csúfnevű lisztes,tejszínes szörnyűség.1000 ft-ba került az ötlet,hogy krémlevest csináljak gombából...


Vargányás gombakrémleves


Egy közepes fej vöröshagymát olívaolajon megdinsztelek,hozzáteszek 50-60dkg szeletelt csiperkegombát és az előzetesen beáztatott  kb.3 evőkanálnyi szárított vargányát  az áztatóvízzel együtt.Sózom,borsozom,s fedő alatt megpárolom.Botmixerrel pürésítem,s vízzel felengedem a kellő sűrűségűre.Összeforralom majd kb.2 evőkanálnyi tejszínnel lágyítom,krémesítem.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Légyszíves kérjed írásos beleegyezésem amennyiben az oldalon lévő írásokat,képeket használni szeretnéd.