2010. október 4., hétfő

Vargányás krumplileves

Őrségi gombaleves??? Jó vicc...

Régebben ettünk valahol egy nagyon finom vargányás krumplilevest.Aztán múlt hónapban megláttam Duendénél ,s el is készítettem.
Majd pár hete beleestem a kiváncsiságom csapdájába.Jártunk az Őrségben,s megálltunk Őriszentpéter központjában a Bognár étteremben."Őrségi gombalevest"választottam mégpedig azért hátha sikerül egy újabb ötlettel gazdagodnom.Úgy képzeltem ugyanis,hogy valami erdei gombás ételt kapok.Miután tele egy kisebb fagyasztó az Őrségben szedett erdei gombával,s van féltucat üvegben szárítva is  jól jön minden új elkészítési ötlet.
Szóval várakozásokkal telve megrendeltem a levest,s amit kaptam  abban sok köszönet nem volt.Döbbenten tapasztaltam,hogy termesztett csiperke volt a levesben,s annak is a konzerv változata...Lehet,hogy már üveges csiperke terem az őrségi erdők alján?
Egy biztos:új gombás ételek után már csak az Alíz által kiírt játék
receptjei között keresgélek.S addig is elkészítettem újra a korábban említett vargányás krumplilevest-hogy addig se maradjunk finom ízek nélkül,s kicsit kárpótoljon a kellemetlen élményért.

Vargányás krumplileves




Hozzávalók:

3 közepes burgonya
30 dkg friss vagy két marék szárított vargánya
1 fej vöröshagyma
só,bors,pirospaprika
étolaj
2 dl tejföl
1 evőkanál finomliszt
petrezselyemzöld

A hagymát apróra vágva kevés olajon üvegesre párolom.Pirospaprikával megszórom,majd hozzáadom a kissé beáztatott szárított vargányát az áztatóvízével együtt.(Ha friss a gomba v. fagyasztott akkor a dinsztelt hagymára rakom,kissé átpirítom s ezután szórok rá pirospaprikát.)Hozzáteszem a kockákra vágott burgonyát,s felöntöm annyi vízzel ami épphogy ellepi.Sózom,frissen őrölt fehérborssal megszórom.Mikor megfőtt öntök még rá vizet utánaízesítek,s a tejfölben elkevert liszttel behabarom.Apróra vágott petrezselyemzölddel megszórva tálalom.4  laktató adag lesz belőle.

3 megjegyzés:

duende írta...

Remélem ízlett a leves! :)


És szégyen, gyalázat! :( Komolyan mondom, az ember nem is gondolna ilyenre, hogy az Őrség közepén... műgombalevest mer eladni egy étterem...

Tálaló írta...

Kedves Duende!
Nagyon ízlik,köszönet érte.Az biztos,hogy többet nem kísérletezünk az éttermi gombalevesekkel.Elkészítem itthon abban nem csalódunk.

Névtelen írta...

Sajnos mi is így jártunk az Őrségben 3 hete :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Légyszíves kérjed írásos beleegyezésem amennyiben az oldalon lévő írásokat,képeket használni szeretnéd.