2011. április 3., vasárnap

Ráksaláta

Biztosan öregszem,

de egyre inkább szeretek itthon.Régen alig vártuk,hogy a jó idő beálltával csavarogjunk,közben kiüljünk egy kávézó vagy cukrászda teraszára a zsongó tavaszi életbe.Mostanság pedig sokkal többet jelent,ha a saját teraszunkon üldögélünk.Így tavasszal kifejezetten kellemes a simogató napsütésben élvezni az éledező természetet.S a sok kismadár,akiket a télen elláttunk élelemmel most hálásan énekelnek az udvarban.
Tegnap gyönyörű idő volt.Mivel levesünk még maradt péntekről csak ezt a salátát dobtam össze reggel s délutánra összeért annyira,hogy egy-egy pohár bor mellett kényelmesen elcsipegessük.

Ráksaláta


Hozzávalók:

10 dkg garnéla (fagyasztott)
1 nagyobb alma
2 gerezd fokhagyma
2 tojás keményre főzve
fél zöldcitrom
1 kis doboz natúr joghurt
1 ek majonéz
1 kk dijoni mustár
olívaolaj,só,bors,kevés cukor v.édesítő

A rákokat kissé hagyom kiengedni majd olívaolajon az áttört fokhagymákkal 5-6 perc alatt átpirítom.Az almát héjjastól apró kockákra vágom és megcsepegtetem a citrom levével.A joghurtot elkeverem a majonézzel,mustárral,néhány csepp folyékony édesítővel,kissé sózom,tekerek rá borsot..Az egyik főtt tojást sárgáját is belekeverem,a fehérjét pedig apróra kockázva adom hozzá.Majd az almakockákat és az addigra már kissé kihűlt rákokat is belerakva jól elkeverem.Legalább fél nap kell neki a hűtőben,hogy összeérjenek az ízek.Salátalevélen tálalva,fél tojással és pirított rozskenyérrel az igazi.

2 megjegyzés:

Citromhab írta...

Egy jó szót hoztam most Neked, mert imádom, ahogyan írsz, de azt hiszem ezt már mondtam is:-))
http://eszterszappan.blogspot.com/2011/03/egy-jo-szo-jatek.html

Tálaló írta...

Kedves Citromhab!Köszönöm szépen.Főleg mert én is nagyon szeretem a te blogodat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Légyszíves kérjed írásos beleegyezésem amennyiben az oldalon lévő írásokat,képeket használni szeretnéd.