2011. május 17., kedd

Zsenge tavaszi pirított zölsdégek

A bőség zavara

Szeretek piacra járni.Különösen az év ezen időszakában.Látványnak sem utolsó a sok,színes zöldség melyektől roskadoznak a standok.
Sikerül is rendszerint túlvásárolnom magam.Vagyis csak akkor gondolom ezt,mikor próbálom elrakosgatni őket az amúgy elég méretes hűtőbe.Mert annyit még sosem sikerült vennem ami ne fogyott volna el.Méghozzá rekordsebességgel.Hiszen ezek a friss,zsenge tavaszi zöldségek elképesztően finomak.



Zsenge tavaszi pirított zöldségek

Igazi íz-és színkavalkád a tányéron villámgyorsan.Ebédre roston sülttel,hallal,vacsorára önmagában szoktam készíteni.



Hozzávalók:sárgarépa,burgonya,hagyma,zöldspárga.Mindegyik új legyen,vékony,zsenge.
Alaposan megmosom,megtisztítom őket.A sárgarépát és a zöldspárgát 2-2 percre forró vízben előfőzöm,majd hideg vízben lehűtöm(blansírozom).
Serpenyőben kevés olívaolajat hevítek és először a hasábokra vágott burgonyát sütöm  fedő alatt puhára,közben sózom.Utána pedig a többi zöldséget pirítom át,fedő nélkül néhány perc alatt.Őket már nem sózom meg csak fogyasztáskor és nagyon enyhén.

5 megjegyzés:

duende írta...

:))) Én is mindig így járok! Ma is. Három nagy szatyorral értem haza... ahhoz képest, hogy csak egy kis újkrumplit akartam venni ugye... :)

Nagyon guszta, és nagyon szeretem így elkészítve én ios ezeket a csodás zsenge tavaszi zöldségeket. Napokon át tudnám enni és nem unnám meg.

Tálaló írta...

Azért biztos sejtetted,hogy nem csak újkrumli megy veled haza.Én is így szoktam nekiindulni...csak egy kis ez meg egy kis az.
A férjem pedig mindig azzal ugrat,hogy piacra a teherautóval menjünk:))

Citromhab írta...

Veszélyes terep nekünk, konyhatündéreknek a piac, túl nagy a csábítás, aminek aztán nem is tudunk ellenállni:D
A pirított zöldségekkel meg úgy vagyok, ahogy Duende...napokig tudnám enni:-)

Tálaló írta...

Ó lányok,elképzeltem mi lenne ha együtt járnánk piacra...

Citromhab írta...

Bele se merek gondolni:DD

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Légyszíves kérjed írásos beleegyezésem amennyiben az oldalon lévő írásokat,képeket használni szeretnéd.