2011. december 18., vasárnap

Csokis,mandulás cantuccini

Fék

Fejvesztve szaladgáló,ingerült emberek.Önmagukból kikelt ,vásárlási lázban égő asszonyok,unottan vagy épp tanácstalanul bámészkodó férfiak.Parkolóhelyen veszekedő,egymással ordítozó emberek.
Bizos,hogy a szeretet ünnepére készülnek?
Pedig lehet másképp is.Dolgoztam kereskedelemben,úgyhogy tapasztaltam:aki tényleg szívből vesz ajándékot a szeretteinek az nem hagyja az utolsó pillanatra.Az ünnepek elötti napokban kicsi az esély  megtalálni a megfelelő ajándékot.S  nyilván az utolsó pillanatokban az idő sürgetésében arra sincs lehetőség,hogy több helyen utánanézve megtaláljuk az árban kedvezőbbet.
Aki viszont már túl van ajándék-és nagybevásárláson az nyugodtan diskurálhat a szomszédasszonnyal az ünnepi menüről.Sétálgathat,borozhat hangulatos karácsonyi vásárokban a barátnőkkel.Vagy gyönyörködhet a meseszépen feldíszített belvárosi utcákban.És kisimult idegekkel várhatja az ünnepet. 

Csokis,mandulás cantuccini

Az olaszok borba mártogatják.Duende filmes estékre ajánlotta.Én forralt bor vagy a reggeli kávé mellé is szívesen rágcsálom.




Hozzávalók:

50 dkg liszt
26 dkg cukor
4  ek.vaníliás porcukor
8 gramm só
1,5 csomag sütőpor
30 dkg mandula
10 dkg étcsokoládé 
6 dkg vaj
4 tojás
1 narancs reszelt héja
1 teáskanál fahéj


A hozzávalókat tésztává gyúrom,úgy,hogy a mandulát és az apróra kockázott csokoládét csak a végén dolgozom bele.Fóliába csomagolva hűtőben pihentetem háromnegyed órát.Majd négyfelé szedem és hengerré formázom őket.Sütőpapírral bélelt tepsire teszem.Előmelegített 190°c-os sütőben kb.negyed óra alatt megsülnek.Mikor teljesen kihűltek ,ferdén 1 cm-es szeletekre vágom,a tepsire fektetem, és 10-12 perc alatt szép aranysárgára sütöm őket.
Állítólag fémdobozban sokáig eláll...na igen,ha lenne rajta zár.Mert amúgy lassan,de biztosan "elkopik",úgyhogy erről nincs igazán tapasztalatom. 

6 megjegyzés:

duende írta...

Óóóó, nagyon guszta lett! :) És örülök hogy ízlik! :)

kolozsgabi írta...

Igazán finom és érdekes recept, valószínűleg meg fogom sütni most a két ünnep között, de mandula helyett dióval (rámdölt a cég összes diója - hozták az üzemben dolgozók, hogy vegyem meg, nem volt szívem otthagyni őket).reggelire? azt modnod, nem tudom, mit fog szólni Barbi és a súlyom, de gondolom beosztással (mindig csak egy kicsit) nem lesz gond.
Amit a bevezetőben írtál, nagyon igaz, én is ezt alkalmazom, nálam szeptemberben kezdődik a karácsonyi vásárlás, próbálok odafigyelni egész évben mindenkire!Boldog Adventet Neked és családodnak is!

Tálaló írta...

Duende:általad nagyon sok recepttel lettem gazdagabb.És egytől-egyig nagyon bejöttek:))

Gabi,én is gondoltam,hogy legközelebb dió kerül bele.Mert abból még van,a mandulát meg aranyárban veszem.
A kora reggeli kávém mellé eszem egyet.Úgy alakult,hogy reggelizni később szoktam,réggebben a munkahelyemen,mostanában meg a kislánnyal.

Ugye,hogy mennyivel örömtelibb nyugodtan,átgondoltan kiválasztani már jóval korábban az ajándékokat:))

kolozsgabi írta...

IGEN!

Névtelen írta...

A süti finom! A bevezetőhöz van egy apró hozzáfűzni valóm... Tudod vannak emberek akik dolgoznak, majd a gyerekükért rohannak hét közben, ezen felül éjszaka tanulnak, hétvégén nappal meg próbálják behozni amit hét közben nem tudtak megtenni.... Ezek az emberek is szívből szeretik a családjukat, és ajándékot is szívből adnak, de bizony még az utolsó utáni percben is pörögnek, és nem érnek rá a szomszéd asszonnyal trécselni, bármennyire szeretnének is. De ezeknek az embereknek a szabi utolsó napján fáj az általánosításod... igaz jövő ilyen korig lehet megint nem lesz időm sem olvasni sem kommentálni :D

Tálaló írta...

Kedves Névtelen!

Tudod,akinek nem inge...Senkit nem akartam megbántani,ugyanakkor,szerintem sajnálatos jelenség az,amiről írtam.
Volt idő mikor kereskedelemben dolgoztam,ami azt jelentette,hogy egyetlen szabadnapom sem volt decemberben.24-én délután 3-ra estem haza.Pont ezért nem hagytam,nem hagythattam az utolsó pillanatokra az ajándékvásárlást.Aki nagyon elfoglalt,épp annak kell előrelátónak lenni,hogy a végén ne csapjanak össze a hullámok a feje felett.És az sem utolsó szempont,hogy akinek be kell osztania a pénzét,az apránként tudja csak beszerezni az ajándékokat.

És ugye arra nem gondolsz,hogy azoknak az embereknek is van családjuk,akik decemberben az összes hétvégén kénytelenek dolgozni a kereskedelemben?

Újra megkérdezem:tényleg a szeretet ünnepére készülnek a bevásárlóközpontokban tülekedő,az idő sürgetésétől elcsigázott,egymással veszekedő emberek?És tényleg ezt kell látnia a gyerekeiknek?Tényleg erről szól ez a szép ünnep?
Én nem szeretném ha a gyerekemnek azt jelentené csak az ünnep,hogy a szülei idegesek,pörögnek,rá nincs idejük,viszont cserébe kap valami szép,nagy ajándékot.

És ha annyira elfoglalt vagy,miért hagysz mindent az utolsó pillanatra?Decemberben is 24 órából állnak a napok.Talán,ha egyszer hónapokkal előbb összeszednéd az ajándékokat,akkor te is másképp gondolnál az ünnepekre.S talán jutna egy délután amit a családoddal tölthetsz egy hangulatos karácsonyi vásárban.Mert ez az ünnep a várakozásról,a szeretetről,az együttlétről,és az elcsendesedésről szól.Szerintem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Légyszíves kérjed írásos beleegyezésem amennyiben az oldalon lévő írásokat,képeket használni szeretnéd.