2012. február 26., vasárnap

Pitakenyér

Elhavaztam

Süt a nap.Kora reggel a konyhaablakon kukucskál be,majd délelött az étkezőben és a nappaliban tanyázik.Ennek én szívből örülök,csakhogy...Ami eddig kevésébé volt feltűnő,az most szúrja a szemem.Mást sem látok,mint a koszos külső lépcsőket,a teraszt,a koszos ablakokat,a poros reluxákat,szekrényeket,virágokat.Pedig rendszeresen takarítok.
Úgyhogy nekiestem és a hét második felében csináltam egy alapos nagytakarítást.Ez persze nem nagy ügy,csak most amúgy is elég sűrű minden napom.Főzök,tanulok,segítek a férjemnek.
A szerencsém viszont,hogy van nekem két segítségem,akik nélkül nem ragyogna a ház.Az egyik a kislányom,aki nagyon ügyesen(bár némi plusz munkát adva nekem)töröl,seper,rakodik.És a férjem,aki,hogy azért előre is haladjak elvitte a kisasszonyt kacsákat etetni,kutyákat nézegetni,sétálni.
Remélem holnap napsütésre ébredünk.Végre már elégedetten kortyolhatom a reggeli kávém.

Pitakenyér

A maradék báránysült mellé készítettem másnap.Zöldségekkel és a sült hússal megtöltve,joghurtos öntettel meglocsolva igazán finom házi kebab lett belőle.A recept a legjobb házi pékségből:Limarától való.



Hozzávalók:

50 dkg finomliszt
1 tk.cukor
3 dkg élesztő
2 ek.olívaolaj
2 tk.só
3 dl langyos víz

A hozzávalókat a kenyérsütőgépben megdagasztom és fél órát kelesztem.Lisztezett deszkára borítom,8 kis gombócot formázok.5-10 percnyi pihentetés után kézzel kinyújtogatom,mintha lángos lenne.Letakarva pihentetem még 20-25 percet,s közben előmelegítem a sütőt 220°c-ra.Sütőrácsra sütőpapírt fektetek,ráteszem a piták felét és 5 perc alatt megsütöm.Majd a többit is ugyanígy.
Hússal,salátalevelekkel,paradicsommal,lilahagymával töltve,joghurtos öntettel(joghurt,só,bors,zúzott fokhagyma) fogyasztjuk. 

3 megjegyzés:

duende írta...

Imádom a pitát, bármivel is legyen töltve. És de jó neked, igen korán túlvagy a tavaszi nagytakarításon. Én majd ha kicsit jobb idő lesz, valamikor húsvét előttre tervezem.

Gabriella írta...

Nagyon megtetszett ez a pitakenyér, és egész egyszerűnek tűnik, ezt meg kell csinálnom, el is mentettem, csak nem tudom mikor kerül rá sor, akkora a listám már...

Különben a tél végi/tavasz eleji napsütéssel nekem is ez a bajom (túl alacsony állásban süt a nap, ezáltal besüt az egész házba), mindenhol azt látom, hogy csupa por és mancs minden, pedig rendmániás vagyok, hiába, a porral nem bírok. :))
Hétvégén Én is elkezdtem a nagytakarítást (igaz pár ablakot érkeztem megmosni a sütés-főzés mellett, mert Milán mellett nem sok idő jut ilyesmire - egyébként az ablakmosás nálam havi munka:)). De jó neked, hogy túl vagy a nagytakarításon...

Tálaló írta...

Duende:nekünk is nagyon bejön,bár itthon most sütöttem először.De egész biztos,hogy nem utoljára:))

Sajnos attól tartok,hogy húsvét előtt újra nekifuthatok a nagytakarításnak.A Duna hordalékára épült a környék,így meglehetősen poros.És ezt tetézi,hogy felénk állandóan fúj a szél.Egyik-másik ablakról konkrétan sárt mostam le.Felénk sajnos tiszavirág életűek a csillogó,tiszta ablakok.

Gabriella:tényleg egyszerű,valójában olyan a tésztája,mint a pizzáé.Nálunk a kisasszony magában,hidegen is majszolta.Ugyanis az az új szokása,hogy ha sétálni,bicajozni indul kéri a "hamuban sült pogácsát",vagyis valami majszolnivalót az útra.És ez elég ruhabarát:))

Ó,igen apró kis kéznyomok nálunk is mindenütt vannak.Bár én ezeket imádom.Még akkor is,ha a teraszajtókon nem valami mutatósak.
Ahogy Duendének is írtam,én sem úszom meg hosszú időre az ablakpucolást.Gyönyörködök bennük egy pár napot,aztán kezdhetném előlről.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Légyszíves kérjed írásos beleegyezésem amennyiben az oldalon lévő írásokat,képeket használni szeretnéd.