2012. augusztus 23., csütörtök

Szilvakrémleves túrógombóccal

A bőség zavara

Körték,barackok,nyári almák,szilvák,fehér-és vörös szőlők...Sok-sok mosolygós,telt színű,zamatos gyümölcs kínálja magát így nyár végén a piacon.Én pedig nem tudok ellenállni nekik.
A túlvásárlasaim aztán pitékben,süteményekben,gyümölcslevesekben végzik.

Szilvakrémleves túrógombóccal

Ha krémlevest készítek szeretem ha van benne valami a levén kívül.Zöldségleveseknél ez nem gond,beledobunk néhány szárított kenyérkockát vagy sajtot.Gyümölcsökből készülteknél pedig fagylalt,tejszínhab vagy túrógombóc jöhet szóba.




Hozzávalók(4 adag):

1 kg szilva
kb.1 dl tejszín
fahéj,szegfűszeg
cukor v.más édesítő

20 dkg túró
1 tojás
3 dkg gríz
csipet só,kevés cukor
fél citrom reszelt héja

A gombóchoz a túrót villával kissé áttöröm,majd a többi hozzávalóval elkeverem.Legalább egy órát állni hagyom,majd gombócokká formázva forró vízben kifőzöm őket.
A szilvákat kimagozom,és felteszem főni annyi vízben ami ellepi.Őrölt fahéjjal,szegfűszeggel,és cukorral ízesítem.Ha felforrt leveszem a tűzről és botmixerrel pépesítem.A tejszínt elkeverem néhány kanálnyi lével és hozzáöntöm a leveshez.Összeforralom,ha szükséges utánaízesítek.
Előző nap,vagy legkésőbb reggel készítem,hogy délre jól lehűljön.


2 megjegyzés:

trollanyu írta...

Csodaszép:) Az egyik kedvenc színem, na és a tányér, csúcs:) A szilvát meg imádom, meg a túrót is, egybe kombinálva meg nagyon tetszik.

Tálaló írta...

Mikor összeturmixoltam,én is meglepődtem,hogy milyen klassz színe lett:))
Én is imádom a túrót,és a fahéj meg a szilva nagyon ütős társaság neki:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Légyszíves kérjed írásos beleegyezésem amennyiben az oldalon lévő írásokat,képeket használni szeretnéd.