2010. december 28., kedd

Spenótos tészta

Húsmentes hétköznapok

Mikor az ünnepeket megelőzően kinnt jártam a piacon nem tudtam ellenálni egy nagy zacskó harsányzöld spenótnak.Nézte is a férjem minek nekem karácsonyra spenót.Főleg mert ő meg sem eszi, s hát gondolta,hogy a vendégeknek sem azt kívánom feltálalni.Bekerült a hűtőbe majd napokig epekedtem utána ahányszor csak megláttam.
Úgy gondoltam,hogy marad a vasárnapi kacsasültből,s azt esszük,csak én lecserélem a köretet spenótfőzelékre.Végül épp csak annyi maradt,hogy a férjemnek elég lett.S így a főzelék helyett készítettem magamnak egy gyors tésztát.Két okból is jó választás volt:egyrészt nagyon finomra sikerült,másrészt külön jól esett,hogy nem ettem húst.S azt hiszem ezt megtartom mindaddig míg nem készül el Anyukám évvégi kocsonyája.


Spenótos tészta


Kb.fél kg spenótlevelet megszabadítottam a vastagabb száraktól,jól megmostam s olívaolajon elkezdtem dinsztelni.Közben belereszeltem 3 gerezd fokhagymát,fűszereztem sóval és frissen őrölt fehérborssal.Mikor összeestek a levelek belekevertem egy kis doboz natúr krémsajtot és parmezánt reszeltem bele.Mindeközben kifőtt a penne tészta.Tálaláskor mozsárban durvára tört dióval szórtam meg.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Légyszíves kérjed írásos beleegyezésem amennyiben az oldalon lévő írásokat,képeket használni szeretnéd.