2010. december 31., péntek

Lencsesaláta

Szép évünk volt


Amíg a karácsony igazi családi ünnep addig a szilvesztert inkább
barátokkal töltjük.Évközben is gyakran bulizunk együtt férjem gyerekkori barátaival,de az újévbe legtöbbször egy fergeteges házibulit csapva táncolunk át velük.Ilyenkor megbeszéljük,hogy ki mit készít,mit dob a közösbe.Néhány éve rám jutott a saláta-szekció.Ez alkalomból szerettem volna a majonézes burgonya,rák-és sajtsaláta mellett valami lencséset is készíteni.Keresgéltem az interneten,újságokban, s találtam többet ami tetszik.Aztán a többféle receptből gyúrtam egy saját verziót.Annyira megtetszett,hogy manapság már nemcsak kizárólag szilveszterkor készítem.A nyers zöldségek miatt pedig különösen jó a téli vitaminhiányos időszakban.
Bár az idei szilveszterünk rendhagyó lesz,hisz kimaradunk az éjszakába nyúló ünneplésből.Csendesen s nagy boldogságban búcsúztatjuk az óévet,mely hatalmas örömet hozott az életünkbe:a kislányunkat.
Ennek ellenére elkészítettem a lencsesalátát,s malacot is eszünk újév napján meg mákos rétest.Jó lenne,ha ez az évünk is boldogságban,egészségben telne,s ha bőkezű lenne hozzánk a sors esetleg nagyobb anyagi biztonságban.S mindezt kívánom Neked is kedves bloggertársam,olvasóm,aki megtisztelsz ha néha benézel hozzám az újévben is.

Lencsesaláta,nem csak szilveszterre



Hozzávalók:
(hétköznapi mennyiség kb.4 adag,buliba ennek a többszöröse igényeltetik)

3-4 szál szárzeller
2 közepes fej lilahagyma
1 doboz lencsekonzerv lecsepegtetve
1 pár bécsi virsli
kb.3 evőkanál majonéz
olívaolaj,frissen őrölt bors

A virslit vékonyra karikázom s kevés olívaolajon átpirítom.A lilahagymát félbe vágva szintén vékonyra szelem akárcsak a szárzellert.A lecsepegtetett lencsével együtt tálba rakom őket,s az egészet elkeverem a majonézzel és kevés frissen őrölt borssal.Én sózni egyátalán nem szoktam,szerintem nem is igényli.Akkor a legfinomabb ha egy napot hűtőben pihen fogyasztás elött. 

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Légyszíves kérjed írásos beleegyezésem amennyiben az oldalon lévő írásokat,képeket használni szeretnéd.