2010. december 20., hétfő

Kakaós szaloncukor

Szaloncukor

Három éve marcipánossal kezdtem.Majd a sikeren felbuzdulva kikísérleteztem a kakaóst majd a kókuszost.Tavaly már óriási sikere volt a család és a barátaink között.Még rendelésre is készítettem néhány kilónyit.Idén erre nem vállalkoztam,mivel nem tudtam,hogy mennyi időm lesz a kéthónapos baba mellett.De miután egy angyal a kislányom lesz idén is szaloncukor.Merhogy boltit már biztosan nem vettünk volna.
S amikor formáztam meg csomagoltam őket arra gondoltam mekkora öröm lesz majd két-három év múlva együtt készíteni,s együtt készülődni a karácsonyra a mi pici angyalkánkkal.

Kakaós szaloncukor



Hozzávalók:

10 dkg darált háztartási keksz
15 dkg porcukor
3 dkg kakaópor
1 narancs
1 ek.rum v.rumaroma
5 dkg vaj olvasztva
kb.20 dkg étcsokoládé
 vékony alufóliához hasonló díszcsomagoló

A kekszet,cukrot,kakaóport összekeverem.A narancs héjját
 belereszelem.Hozzáadom a vajat,a narancs kifacsart levét és a rumaromát.(Először apróra vágott aszalt meggyel is gazdagítottam,s nagyon jót tett neki.Most is csak a gyerekek kedvéért hagytam ki,nekik jobban ízlik nélküle.).Néhány csepp vizet adva hozzá masszává gyúrom.Szaloncukrokat formázok belőle.(Nekem bevált,hogy maroknyi masszát sütőpapíron ellepogatok,hogy kb. 1 cm magas 3-4 cm széles tömb legyen.Majd ezt felvágom 1 cm-es rudakra s ezeket igazgatom formára.)Gőz felett megolvasztom a csokit,s egy villa segítségével egyenként beleforgatom a szaloncukrokat.Sütőpapírra rakom,s hideg helyen hagyom megszilárdulni.A csomagolót kb.10x15 cm-es darabokra vágom,és belerejtem a cukrokat.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Légyszíves kérjed írásos beleegyezésem amennyiben az oldalon lévő írásokat,képeket használni szeretnéd.