2014. december 19., péntek

Ánizsos keksz

Már csak a hó hiányzik

Elkészültem.Reggel erre nem fogadtam volna,de minden elrendezve,megsütve,becsomagolva,előkészítve.A következő három nap dolgozunk,aztán nálunk már 23-tól ünnep lesz.Sehova nem kell már szaladgálni.Messze elkerülünk minden üzletet,de még a várost is.Együtt leszünk,ráérősen reggelizünk,beszélgetünk,játszunk és stresszmentesen főzök.Mert nekem csak így igazi a karácsony.

Ánizsos keksz

Ezeket a finom kis teakekszeket még korábban sütöttük.Ma zserbó ,kis mákos tekercsek ,és sajtos rúd készült.Ezek a sütik mind jól bírják a hosszabb tárolást,ha megérik egyáltalán az ünnepet.24-én még készítek csokimousset,meglehet tortaként.Aznap mi megyünk vendégségbe oda viszem,én pedig 25-én készülök ünnepi ebéddel.




Hozzávalók:

35 dkg finomliszt
25 dkg cukor
10 dkg vaj
4 egész tojás
csipet só
2 kávéskanál szódabikarbóna

teejére ánizsmag

A puha vajat habosra keverem a cukorral, és a tojásokkal.Ezután belemérem a többi hozzávalót.A sütőt előmelegítem 180°c-ra.Sütőpapírral bélelt tepsikre-helyet hagyva a terüléshez-teáskanállal kis halmokat teszek a sűrű tésztából.Megszórom az ánizsmaggal és 10-12 perc alatt világos színűre sütöm.Én egy részükre nem ánizst szórtam,hanem aszalt vörösáfonyát tettem rájuk,mivel az ánizs egy elég megosztó fűszerféle.

Nagy szeretettel kívánok kedves mindnyájatoknak örömeli készülődést,boldog meghitt ünnepeket!

1 megjegyzés:

Hankka írta...

Békés, boldog, áldott karácsonyt kívánok Neked és szeretteidnek! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Légyszíves kérjed írásos beleegyezésem amennyiben az oldalon lévő írásokat,képeket használni szeretnéd.