2011. március 1., kedd

Sörkifli

Sör,bor...kakaó

A kilencvenes évek közepén egy magyar tulajdonú,akkor még nagyvonalú cégnél dolgoztunk a barátnőmmel.S bár helyiek voltunk ha kértük fizettek albérletet.Így történt,hogy önállósodtunk.S persze hónapok múlva azon kaptuk magunkat,hogy szinte minden hétvégén nálunk indul a buli.Én már akkor is szerettem sütni-főzni,így nem volt gond kis partifalatokat,hideg salátákat összedobnom.Aztán a fiúk rászoktak a kis hordós sörökre,amit nagyon szerettek csapra verni.Én pedig ehhez igazodva ekezdtem köménnyel megszórt sörkifliket sütni.
Aztán eltelt sok-sok év,s eszembe juttata valaki a régiek közül a kis kiflijeim.Mivel azonban már jobbára borozgatunk ehhez méltón megtöltögettem néha őket olajbogyó,szárított paradicsom és krémsajt keverékével.Arra gondoltam így jobban passzol egy-egy finom üveg borhoz.
A minap is sütöttem,s adtam a húgoméknak.Majd kis idő múlva átballagott a 7 éves kisfia s "megbízott",hogy süssek az ő szülinapi bulijára is.Úgyhogy legközelebb sonkával és krémsajttal töltöm meg a délutáni kakaózgatáshoz.


Sörkifli




Hozzávalók:

50dkg finomliszt
1,5dl olaj
3 dl tej
4 dkg élesztő
1 teáskanál cukor
3 teáskanál só
1 dl tejföl
1 tojás

tetejére:1 tojás a kenéshez,köménymag

ha töltöm:4-5 db szárított paradicsom,10-15 olajbogyó,10 dkg krémsajt,só,frissen őrölt bors

A tészta hozzávalóit a kenyérgépbe rakom,s dagasztóprogramra bízom a munka nehezebb részét(természetesen a hagyományos módon is elkészíthető a kelt tészta).Mikor megkelt négyfelé osztom,cipóvá gyúrom majd egyenként kerekre nyújtom.Mindegyiket 12 cikkre vágom.A köményeshez csak feltekerem kifli alakúra.Ha tölteni szeretném a hozzávalókat apróra vágom,elkeverem s ízesítem.Majd mindegyik tésztacikkre rakok kb.egy teáskanálnyit s így tekerem fel.Sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztatom,s fél órát letakarva kelesztem.A sütőt előmelegítem 200°c-ra.A kifliket lekenem felvert tojással az üreseket köménymaggal,a töltötteket sajttal szórom meg,s így sütöm szép pirosra. 

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Légyszíves kérjed írásos beleegyezésem amennyiben az oldalon lévő írásokat,képeket használni szeretnéd.